Nurkowanie na wraku
Wrak barki desantowej leży na stępce. W części rufowej znajduje się nadbudówka, na dachu której jest głębokość 50 m jest to najwyższy punkt wraku. Na prawej i lewej ścianie nadbudówki są prostokątne okna przez które można zajrzeć do wnętrza wraku. Niestety jest tam sporo osadów dennych, które wypełniają jej wnętrze. Z lewej burty w przedniej części nadbudówki znajdują się dobrze widoczne drewniane drzwi. Za nadbudówką z pokładu wystaje pokryty siecią żurawik kotwicy rufowej. Pokład przed nadbudówką jest otwarty i podzielony przez poprzeczne elementy konstrukcyjne na 5 sekcji ładowni. Otwarte ładownie wypełnione są w sporej części osadem dennym. Sekcja dziobowa wyposażona jest w otwartą furtę załadunkową. Na dziobie na prawym półpokładzie leży sporych rozmiarów kotwica Danfortha. Na wraku jest trochę sieci rybackich znajdujących się w cześci rufowej i oplatających nadbudówkę. Głębokość przy dnie po całej długości wraku wynosi 55m.
Historia
Jest to prawdopodobnie barka rzeczna, która została przebudowana na barkę desantową. Prawdopodobnie transportowała zaopatrzenie dla niemieckich U-bootów stacjonujących w Helskim Porcie Wojennym. Jednak są to tylko przypuszczenia, które jeszcze nie zostały potwierdzone.
Dane techniczne
długość: około 50 m
Szerokość: około 6.5 m
Opracował Kamil Stankiewicz
Jeśli masz wiedzę, która pozwoli nam dopracować opis lub wyjaśnić nieścisłości dotyczące losów jednostki — zapraszamy do kontaktu.